Про розвиток інклюзивного освітнього середовища та подолання соціальних бар’єрів у свідомості громадян говорять сьогодні багато. Проте заклики розповсюджувати принципи інклюзивності в реальності працюють не завжди і, на жаль, далеко не всюди. У цьому вчергове переконалися представниці Сумського обласного осередку політичної сили «Українська Стратегія Гройсмана», Жіночого лідерства «УСГ» і молодіжного партійного крила. У грудні в межах ініціативи «Стратегія добра» вони організували велике свято для дітей з особливими потребами, що проживають в Сумах, і визнали: інклюзія – це той напрямок, яким потрібно займатися на стратегічній основі.
Свято провели в Сумській муніципальній галереї, куди запросили біля сотні дітей і батьків. Аніматори, конкурси, солодкі подарунки з талісманом року – все підготували заздалегідь. Але, як стверджує лідер Сумської «молодіжки» «Української Стратегії» Руслана Дегтяр, як підготуватися і стримати сльози, коли бачиш дитину, на долю якої вже випало чимало страждань – фізичних і душевних? «Коли я вперше побачила діточок, то першими відчуттями були страх, сум та співчуття. Я думала як себе поводити, куди дивитися? Благо всі перестороги швидко зникли, коли мене – зовсім незнайому людину – обійняла п’ятирічна дівчинка!, – згадує Руслана Дегтяр. – Діти – це не тільки майбутнє країни, а й наше сьогодення. Тому не забуваймо творити добро та свято, особливо для наймолодших!»
«Інклюзивна освіта визнає, що всі діти можуть повноцінно навчатися, а їхні особливості гідні поваги та є джерелом досвіду для усіх учасників навчально-виховного процесу, – наголошує очільник Сумського осередку «УСГ» Ольга Бондаренко. – Створення інклюзивного середовища і впровадження інклюзії в освіту є дуже актуальним питанням сьогодення. В основу інклюзивної освіти повинна бути покладена ідеологія, яка повністю виключає дискримінацію учнів, і в той же час створює якісні умови для отримання освіти дітьми з особливими потребами».
Під час свята представниці «УСГ» поспілкувалися з батьками для яких особливі потреби дітей – це буденність. Але ця «буденність» так само потребує допомоги, поваги і елементарної уваги від нас – дорослих і здорових. Як зазначила представниця «Жіночого лідерства УСГ – Сумщина» Оксана Рибак, формування належного інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти є елементом гуманітарної політики держави, яка відображає рівень суспільної готовності до свідомого захисту невід’ємних прав кожної людини та сприяє формуванню суспільної уваги та поваги до розмаїття та унікальності кожної дитини. «Уже сьогодні кожен з нас має докласти максимум зусиль для розроблення стратегії змін організації освітнього процесу, виховання і розвитку дітей», – впевнена політикиня.